kerékpáros balesetforrás főoldal vissza

kovacsz 2010.10.29. 12:56

„nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására”A hirtelenen van a hangsúly, mivel ha amiatt nem tudtál időben megállni a kerékpárral mert az alkoholos befolyásoltságod rontotta a reakcióidődet, akkor ebben a balesetben te magad is vétkes vagy.

gerilege 2010.10.29. 10:39

Ez mit jelent pontosabban: "de én meg akartam őt elölről kerülni"? Az elölről megkerülés még a kerékpárúton történt volna, azaz a kerékpárúton ütött el, vagy pedig a kocsibejárón esetleg az úttesten?Annak jelentősége, hogy jobbról vagy balról jöttél biciklivel, nincsen, alapból kihajtáskor mindenképpen elsőbbséget kell adni. A kérdőjeles részt inkább itt az elsőbbség fogalámval kapcsolatosan látom, ahogyan te is érzed a hozzászólásod alapján, ugyanis azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására, de azt nem tiltja semmi, hogy időlegesen akár teljesen elállja a kerékpárutat, amennyiben a fentiekre nem kényszerít. A leírásodban az van, hogy láttad, hogy lassan kigurul, és meg szeretted volna kerülni, ha ezelőtt megállt az autó, és te még elfértél volna a kerékpárúton, akkor a baleset bekövetkeztéért véleményem szerint nem terhel felelősség, az alkohol más kérdés. Amennyiben viszont az autó teljesen elállta a kerékpárutat, és ezzel nem kényszerített hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra, és te a kerékpárúton kívülről mondjuk az kerékpárút padkáján kerülted meg, nem jogászi véleményem szerint te is felelős lehetsz részben. Látni kellene azt a kapubejárót, hogy ezt meg lehessen teljesen ítélni. Amennyiben viszont nem kizárólagos kerékpárút, hanem gyalogos-kerékpárjárdáról van szó, amit nem vagy köteles igénybevenni, akkor valószínűleg lehet olyan életszerű magyarázatot adni még a kapubejáróra vagy útra biciklizéssel kapcsolatban is, hogy csak az autót terhelje a felelősség, illetbe hasonlóan ha a kapubejáróval szemben van mondjuk az út túloldalán valami, akkor is.

bolondmelós 2010.10.28. 23:09

ObudaFan: sok balesetnél mondja ki az eljárás, hogy a vétlen fél is megelőzhette volna a balesetet, ha látja hogy a sérelmére megfogják szegni a kreszt, és lassít megáll/kitér, más/saját élete/járműve veszélyeztetése nélkül. Ezért pl. részben kárt neki is állnia kell, amit nem mindig tudok megérteni....

OFF:Igen sokszor anyázok, hogy már nem túl fiatal járművemnek nem mindig adják meg az elsőbbséget.(pl körforgalomba lassítás nélkül elémhajtanak, előzéskor már a kezdéskor látom hogy nem lesz pont elég neki a visszatérésig a hely, persze fékezek/lehúzódok).Vadbarmok: "váti autópálya"- 110 majd 90, 70 es táblák aztán előzni tilos, végül forgalom elől elzárt terület 1 sávra szűküléssel- konzekvensen lassítok, közben még megelőz 6 jármű a sebesség jelentős túllépésével, az utolsó kettő előzni tilosban, sőt a szűkítésben/lezárt területen. Utána éles kanyar, szemből kanyarodósáv-40!+ záróvonal, oldalt betonbarrikád-az úton 2 centis döccenőÚjabb barom, padlógáz,zárót átlépve legalább 100al elhúz. Egy traffipax kéne a kocsimba, aztán felezhetnénk a vas megyei rendőrkapitánysággal. :)

ObudaFan 2010.10.28. 21:00

Valószínűleg mindketten hibásak vagytok, de csak az övé vétségi kategória.

nyuszifül9 2010.10.28. 14:18

További részletek:Az autó nem tolatott, hanem orral előre hajtott ki és állítólag a kapu jobb oldalához közel álló villanyoszlop takarásában közeledtem, amitől nem láthatott.A vezető balra nézett és mivel nem közeledett jármű, indította azautót és azzal egyidőben fordult (nézett) volna jobbra, de én már a gk. előtt kerekeztem.

Az autó alig sérült (a kerékpárról kenődött rá festék), de én 8 napon túl gyógyuló csípőlapát törést szenvedtem. Egyébként 0,27% mértékű volt a vérem alkoholszintje.

A kiérkező járőr nem nyilvánított véleményt.

Fontosnak tartom elmondani, hogy a gépjárművezetővel együtt szeretnénk igénybe venni a közvetítői eljárást, de előtte fontos lenne tisztában lenni a balesetet elszenvedők felelősségét illetően.

bolondmelós 2010.10.28. 11:14

nyuszifül9: A rendőrök kapásból azt mondanák, hogy mivel a jármű belekezdett a manőverbe, kitolatott az útra és éppen egyenesbe véve járművét a jobbról- a kerékpárúton érkező - biciklist elütötte:illett volna egymást észrevenni, neked is figyelemmel lenni az éppen induló járműre, ami már az úttesten van és a kitolatást befejzte. A sofőrnek meg körbe kellett volna néznie, de mi van ha megtette és éppen a B oszlop (szélvédő jobb oldalán az ami a tetőt tarta) miatt éppen a holtterében voltál?

Megsérültél (akkor jobbulást)? Illetve milyen károk keletkeztek a két járműben?

nyuszifül9 2010.10.28. 10:42

Az alábbi kérdéssel fordulok Önökhöz segítségért.

Néhány hete a következő közúti baleset ért.Kerékpárral, kerékpárúton közlekedtem. Egy autó egy lakóház udvaráról akart kihajtani. Én (az autósnak jobbról közeledve) láttam, hogy az lassan kigurul a kerékpárútra (elállva előttem az utat), de én meg akartam őt elölről kerülni, amit az autó vezetője nem vett észre, mert (elmondása szerint már a neki balról érkező járműveket figyelte és mivel balról nem közeledett autó, elindult előre (jobbra akart kanyarodni), hogy kihajtson a kerékpárutat és az úttestet összekötő (árkot fedő) betonozott „hídról”, így engem elütött.

Tehát, a lényeget tekintve és jobbról érkeztem, így elsőbbségem volt (vagy lett volna), de az autós elállta a kerékpárutat az autó első részével, amikor oda értem. A kérdésem, hogy így is elsőbbségem lett volna, vagy mivel nem volt szabad az út előttem, már nekem kellet volna megadnom az elsőbbséget?

Kérem, segítsenek a fenti kérdésre pontos választ kapjak.

Üdvözlettel:M. István