Légügyi eljárások

Törölt nick 2010.11.19 10:46:11

van type certificate.

ezennel ez a topik bezárható..

Törölt nick 2010.11.19 07:48:34

Kedves Zotya,

én elég radikálisan kiakadok, de azért ne gyujtsuk fel őket!:-))))))))))))))

ásnak ők egyedül is rendesen...:-)))))))))))))

jogi oldalról, tisztán , szakmairól meg piszkosul hülyék!

.-)))))))

zotya_ 2010.11.04 19:43:32

A magyar hatóság egy vicc! 2 hónapot vártam az orvosimra, de az elsöbbségivel kért növendék szakszó is csak protekcióval lett meg egy hónap alatt. Valaki már felgyújthatná őket...

Zotya

Törölt nick 2010.10.22 08:50:25

megszületett.rövid életű volt.kiadtak 2-őt , majd a harmadiknál rájöttek, hogy balfaszok.ezután azt nem adták, ki, de az első kettőt se vonták vissza.majd most jön a jogászbácsi, és ad nekik dádá..eddig egészen finomkodtam.. most már azt mondom, vesszenek..nemzetközi porondra vitték, megkapják.de olyat hogy nem hordják ki..jövő hónapban a nemzetközi szövetségek találkozóján, már megy az első bejelentés, amelyet ügyesen okosan követ a többi.

Törölt nick 2010.10.14 19:27:12

mindeközben teljesen baráti alapon, van aki szimpatikus, annak adnak szakszolgálatit, honosítási eljárással, és vannak akiknek nem.ebben az a vicc, hogy annak adtak, akit az oktatott, akinek nem..szerintem ezt a bagázst egy az egyben ki kéne rugni..ez meg is történik, csak sajnos azok ott maradnak, akik a kishivatalnok álarca mögé bújva megtagadják elöljárójukat..majd tuti kihallatszik az : ugye megmondtam...

Törölt nick 2010.10.14 19:24:33

hétfőn indul útjára a nagy mindent eldöntő "bizottság".kíváncsi vagyok.mert biztosan sok érdekeset fognak megtudni az urak, tekintve hogy jól felkészültek, azaz még élőben nem láttak ilyen gépet.mert azt mondta a főnökük, hogy oda ne merjenek nézni..ők meg nem néztek.megjegyzem ez a főnök segített nekik abban is, hogy minél nagyobb költséget verjenek ránk. de hát mi is lesz ha már nem lesz?ugye a nagy talány, hogy Gogol az Orr című művének kishivatalnoka, tud-e önállósodni, és majd felvállalja-e a felelősséget, ha már nem lesz akire rákenje?szerintem azért ez elég szép eredményt hoz majd..jaj bocsánat. az eljárást azért nem tudjuk befejezni, mert nincs főnökünk aki aláírja...ugye izgalmas lesz..hát én előre sírok!!!

Törölt nick 2010.09.17 12:07:21

http://www.ela-autogyro.hu/a gyárlátogatás, kicsit csúszik, azonban még így is idén minden rendben lesz..

Törölt nick 2010.09.14 06:22:20

1 hete megvannak az első MAGYAR szakszolgálati engedélyek!!újabb győzelem, akkor is ha kicsit érthetetlen..most harcolhatunk tovább, hogy gép is legyen.de a 2 fő aki rendelkezik OKTATÓI Magyar Szakszóval, már adhat le oktatási tematikát!és akkor talán majd lesz minden....

Törölt nick 2010.07.24 08:46:58

tegnap kaptam.....:-)Good Friday Jenõ! First of all, sorry for the longtime I’m taking to reply these last emails, but we are really busy with the BCAR T certification load tests. This is an very important point also for the UK certification and we must act quickly. In addition, this week we had the visit of the Spanish CAA representatives for the load tests (representing also the UK CAA, and demonstrating they actually trust in the Spanish Authority), and we got the chance to tell them about the proposal for the visit from NTA DAT in September. They will probably have no problem to come for a 3/4hours meeting if they are advised previously with enough time. But we have to review the list of points you sent and make a reasonable proposal for the invitation, because although it is not an audit it seems like a visit to an Airbus factory, and here it doesn’t take so long to check every point because everything is very near…I think we can complete the whole list and make a proper meeting in just one day more than the day of the meeting with AESA.

Törölt nick 2010.07.14 13:17:16

nincsenek egyedül.találtak hozzá kormánybiztost is..biztos ami biztos..háá mé kő nekünk ha hangos.ott lakum oszt csak tudom? kuss legyen.. mer ha hangos lesz óccsó lesz a kéróm..

Törölt nick 2010.07.13 17:58:08

hát elérték!!már Air race se lesz....baszus ezt a szégyent..Magyar égen Magyar Isten,Magyar géppel repülés az nincsen!!!!NKH!!!

Törölt nick 2010.07.04 12:31:26

http://www.youtube.com/watch?v=-hpu95wfoQAlemaradt a link..

Törölt nick 2010.07.04 12:30:37

ha majd ezt kell nekik minősíteni mit fognak rá mondani? összevetve azon mühelyekkel, amiknek ma van gyártási engedélye? tanulhatna a légügy. szerintem nem érdemelték ki a jogot, hogy egy Corvus küszöbét átléphessék..és persze az ELA-ét sem..

Törölt nick 2010.07.04 12:22:43

nagyon pesszimista vagyok, lettem énis. ámbátor kicsit érdekes lesz, ha sikerül keresztül vinni az indoklás nélküli elbocsájtás intézményét a közalkalmazotti szférában.tegyük fel, hogy valaki mégiscsak beperli, mint ahogy te is tetted, őket az eljárás során okozott, anyagi kár miatt. és ezt hozzánemértés, miatt, és személyre szabottan teszi, ahogy nemzetközi jogász ismerős javallotta.ebben az esetben, ugye ha mégis eljárás indul emberke ellen, akkor a hatályos jogszabályok értelmében kötelező lenne felfüggeszteni az állásából amig ellene az eljárás folyik, sőt addig Ferihegy területére sem léphetne be, mint ahogy ezt ők az eljárás alá vont pilótákkal is megteszik.kcsit érdekes lenne nem?valamint ha mégis megnyerné valaki a pert, ellene, akkor ugye repülhetne végre.na ez az a repülési forma ami számára az első tapasztalat lenne, lévén hogy még életében nem repült semmivel..

Törölt nick 2010.07.04 12:16:19

fordítani? hát igen. az úgy szól a MAGYAR jogban, hogy az eljárás nyelvezetét meg kell határozni még a leg elején.ez két nyelv: magyar és angol. tehát a benyújtott dokumentációk nyelvezete csak e kettő lehet. Nos angolról nem kell fordíttatni, csak spanyolról.azonban itt az az érdekes, hogy van kettős nyelvű dokumentum, mint pl. a spanyol regisztráció, ami eleve spanyol és angol nyelvű. ennek a spanyol részét kellett magyarra fordítani. illetve az összes spanyol jogszabályt, még a spanyol légügy királyi felhatalmazását is (vicc nélkül) hogy jogosult légijárművet lajstromozni.de szerintem a nagyobb baj az, hogy magyarul se tudnak...

tavasz21 2010.07.01 18:55:07

Te fogsz kikészülni. Nekem hat éve perem van. Az alapvető gazemberség már elévült. Megúszták akik tették. Fél éve beadott papíromra még mindig nem válaszolt a bíróság. Meg fogsz öregedni mire végigviszel itt egy peres ügyet.

Ebben az országban bármit meg lehetett tenni. Remélem, hogy eddig. Várom már a változást, de még nem gyűrűzött le az én szférámig.

Ennek ellenére küzdj az igazadért, mert én is azt teszem.

zotya_ 2010.06.30 14:03:27

Ha légügynél angolul jól beszélő emberek vannak, akkor miért kell az anyagot lefordítani? ;) Zotya

Törölt nick 2010.06.29 07:11:35

Már régen írtam ide.gondoltam folytatom, hogy hol tartunk:szóval elkészültek a fordítások, azok is, amiket újrafordíttatott a légügy, kárt okozva ezzel.Felvették a kapcsolatot az angol légüggyel, mert lévén az egyik anyagban a BCAR-T -ra hivatkozik a gyártó.ezután kézenfekvő volt, hogy arra hivatkozzon a magyar légügy, hogy ezt az előírás rendszert az angolok ismerik a legjobban, tehát akkor velük közösen kell ezt lefolytatni.az idő haladtával, azért kiváncsi voltam, és felhívtam telefonon emberkét, hogy ugyan mondja már meg hol tartanak.a válasz: már beszéltek az angolokkal, és azok megmondták a díjszabását annak, hogy milyen módon tudnak együtt dolgozni a magyar légüggyel.mondtam neki gratulálok, de mintha ezt már mi előre mondtuk volna, hogy az angolok nem akarnak nagyon ezzel foglalkozni.nem baj, volt a válasz, majd most fognak, mert meghívták őket Budapestre, hogy együtt egy munkatervet készítsenek, hogyan fog lezajlani az eljárás.???????????? mondom, merthogy még nem folyik?de igen, de akkor most új menetrend lesz, így hogy az angolok..mondom kit érdekelnek magyarországon az angolok.hát őket, mint légügyet, mert ugye, azt az eljárást csak ők ismerhetik.na jó. értem, eddig aki, akik intézték az ügyet nem értettek hozzá, ez világos is volt, akkor most tanulnak.nem, hanem egyeztetnek. ezt is értem. ja és akkor annak a költségét átterhelik az ELA-Avijación-ra.na persze, majd ha fagy.mi nem kértük, sőt elleneztük az angolok bevonását, és még mi fizessük, hogy jönnek mennek, meg az angol díjszabást.na azt nem.határozott nem.jó, de ők majd megírják azt levélben, és majd az a ELA eldönti.na erre már teljesen kiakadtam.mondom, jó írják meg, majd továbbítom.erre azt mondja a fószer, hogy ha gondot okoz az angol fordítás, ő megírja angolul nekem.na ettől meg teljesen elszállt az agyam. az igaz, hogy nem vagyok valmi kulturált úriember, de angolul németül beszélek írok, dolgozok, és még 3 diplomám is van. ja és emellett repülök is néha, nem úgy mint ő. nem tudom mi alapján vette a fáradtságot hogy hülyének nézzen.nem baj, csak csinálja.de mikor lesz már végre összefogás, és mikor lesz már végre valaki ott fenn a vezérkarban aki észreveszi, hogy mi kárt okoznak ezek az emberek??kérdem én, ha egy gép külföldi lajstromba kerül, ha egy gép külföldi biztosítást köt, ha egy gépet ottani munkaerővel építtetnek, hol gazdagszik a MAGYAR NEMZETGAZDASÁG?és mindezt arra hivatkozva, hogy jaj de jók vagyunk, mert fő a biztonság, és egy "biciklit is kamion müszakivizsgára küldenek."aljas egy dolog ez.

Törölt nick 2010.04.22 12:04:03

Szia,tudod amig ezeket a fiatalokat ezek az emberek tanítják be, adig nem is lesz itt változás.amig a fizetésüket azért kapják,hogy bemenjenek a melóhelyre, és nem azért hogy hány gép dokumentálását, regisztrálását végezték el biztonságosan, addig ezek az emberek tönkreteszik a repülést!Tudom hogy személyiségi jogokat sértenék ha névszerint felsorolnám őket, de lassan eljutunk oda is.szerintem szükség van az összefogásra, megalkuvás nélkül, hogy ezek ellen az emberek ellen jogilag is fel tudjunk lépni.senkinek nincs annyi pénze ereje, bizonyítéka hogy egyedül szélmalom harcot folytasson. de közösen megtehetjük.csak kezdjük megtenni.ehhez várom a jelentkezőket!irjátok meg ide kivel mi történt. aztán biztosan találunk olyan jogászt aki sikerdíjas, és kicsinálja őket.énis megkeresem az összes forrást. ha kell alkotmánybírósághoz fordulok.de mindent megteszek, hogy ezek az emberek ne tudják ezt megúszni.!!

Törölt nick 2010.04.22 11:52:46

szijja!hát igen. ez a légtér zár is mutatja, hogyan lehetünk pápábbak a pápánál.ezek az emberek gyakorlatilag azt érik el, hogy semmilyen szabálytalanságuk nem kerül az asztalra, ők azt csinálnak amit akarnak, hiszen gyakorlatilag nekik hivatalból jár a repülés, esetleg azt is megengedhetik maguknak hogy mindig mindent szabályosan csináljanak, hiszen mások rovására repülnek, ha repülnek...de sajnos a rosszabb esetben mint ÜGYINTÉZŐ 1 életében sem repült.csodálatos helyzet ez. mindenki kiviszi a gépét külföldre, belajstromozza, és ezután azt csinál amit akar.mármint ugye szabálytalanul, mert a ""magyar égen magyar isten, rábasztál ha lajstrom nincsen!"ez az új szlogenem, ezentúl ezt használom, ha megyek hozzájuk tárgyalni!ezzel szemben mások gyárthatnak gépet, javíthatnak, és még ráadásul a légügy segít is nekik..hát ez a 21. század!

Törölt nick 2010.04.22 09:42:08

hát igen.mindannyiatoknak igaza van. mindeki kiváncsi mi fog történni.Folytatom a történetet: a beadványunkat, mi szerint szeretnénk lefolytatni az eljárást, valamikor novemberen adtuk be. befizetünk mindent, és vártuk az eljárást.természetesen azonnal pótlásokat kellett benyujtani, pl ugye a magyarországi megbízott (azaz az én) megbízását.A KET-re hivatkozva, hitelesített aláírásos papírt kellett benyujtani.Leszögezte a légügy, hogy a hivatalos nyelv az eljárásban az angol, és a magyar.ezután a spanyol cégnek el kellett menni a legközelebbi nagykövetségre, majd a nagykövet jelenlétében írásban nyilatkozni róla, hogy megbízást ad nekem.ez természetesen megtették, majd elküldték nekem az anyagot.ezután nekem kellett elmennem egy közjegyzőhöz, aki elött énis nyilatkoztam, hogy elfogadom a megbízást.ezután persze mehettem az OFI-hoz, hogy hiteles fordítás készüljön a magyar és angol nyelvü dokumentumról, magyar nyelven.nem mondom mibe került, de nem 2 forint volt.Szólok, jogászok szerint is teljesen érthetetlen a követelés, mert ez a megbízás egy európai gazdasági társaság esetén kétoldalú szerződésnek minősül, amely nem igényel speciáis hitelesítést.ezután érthetően beadtuk a légügyhöz a rendelkezésre álló anyagokat.mint írtam, a gépnek van, a neten is ellenőrizhető certifikációja, amelyet a spanyol légügy állított ki.a gép rendelkezik olyan dokumentációval, mint s Flight Operation Manuel, és a karbantartási kézikönyv.Ezen anyagokra a légügy természetesen nem soat szólt, egy példa:a karbantartási kézikönyv tartalmazza az általános, repülés elötti, utáni és időszakos átvizsgálásokra szóló tennivalólat.majd megjegyzi, hogy a motor esetében, ami ugye a Rotax terméke, a gyártó által megadott eljárások követendők. Persze ez ugye csa az időszakosra vonatkoznak.A légügy emberkéje kijelentette, hogy ebben az esetben a Rotaxot is auditálniuk kell, mivel tudniuk kell hogy a motor mire alkalmas....ez nem viccc..!!!!!!!!!!!!!!Majd elkezdtük ellenőrizni hogy annakidején a spanyolok, mi szerint jártak el, és mi alapján döntöttek úgy, hogy ez a gép repülő képes. ehhez bekérték az összes spanyol jogszabályt, aminek elrendelték a hitelesített fordítását.Ehhez berohantam a köteg papírral, és megrendeltem a fordítást. azaz rendeltem voln, mert ott kiderült, hogy hiteles fordítás csak (!!!!!) közokiratról készíthető, ami eredetiben áll rendelkezésre. ezt azonnal közöltem az ügyintézővel. aki azt mondta hogy fordítassam csak le ahogy megcsinálják, mert majd eldöntik mi lesz.ezt kifizettem 400 ezer forint értékben.majd az elkészült anyag bekerült hozzájuk.ezután kaptunk egy hivatalos levelet, amiben a légügy kéri az anyag ujralefordítását, tekintve, hogy nem látja biztosítva, hogy a fordítást az OFI készítette, annak ellenére, hogy azt a megrendeléssel, és a számlával tudom bizonyítani.ez több mint 200 ezer forint plussz költséget jelent..most ott tartunk, hogy a tegnapi nap kaptam egy újabb levelet tőlük, hogy utalást találtak a spanyol törvényekbe, hogy azok hívatkoztak a BCART T sektionre, ami alapján most kérik, hogy betekintést nyerhessenek az angliai certifikációba. Ami ugye nem létezik, hiszen ott nem folytatunk eljárást, erre a tipusra.A levélben az szerepel, hogy fel fogják függeszteni az eljárást addig, amig az angol certifikát nem kerül kiadásra, tekintve, hogy az angoloknál jobban senki sem tudja mi van a BCART T-ben.:-(((((((((((((Sajnos ezek az emberek akik megakadályozzák, hogy egy Besenyei Péter ne repülhessen egy magyar gyártmányu géppel magyar lajstromban, hogy szabályosan a magyar légtérben magyar emberek magyar lajtromu gépekkel repüljenek, a hatalmukkal visszaélnek, és még csak kicsit sem érzik, hogy mekkora szégyen amit tesznek!!Az összes jelző ami eszembe jut, nem képernyő, de mégy csak nem is illentyű képes.Szívesen venném, ha találnánk jogászt aki ebben jártas, és kitalálja hogyan tudjuk őket a helyes útra kényszeríteni..

explosion 2010.04.21 19:52:41

A múlt héten ért véget a Friedricschafen-i repüős kiállítás és vásár. Erről írtam egy pici összefoglalót ( www.autogyroclub.com/esemeny ). A világ ezerrel megy el mellettünk, de ez a magyar gazdaság szinte minden területén észrevehető. Meseszép gépek voltak kint, és persze a hazai résztvevők is igencsak emelték a kiállítás színvonalát mégis legtöbben külföldi azonosítóval voltak jelen. Ha a mostani bürokratikus rendszer nem fog változni, akkor nagyon de nagyon, talán véglegesen is lemaradunk a környező országoktól. Módosították az amatőr építésre vonatkozó állásfoglalást is ami már egyszer használható formában megjelent (http://www.autogyroclub.com/allasfoglalas.pdf) és olyan szakember írta aki nemcsak a hivatalos székben ül, de repül is, mérnök is és a repülés terén elismert szakember. Majd ezt valaki nagyon ügyesen a használhatatlanabbnál használhatatlanabb jogszabályok mögé bújva modosította (http://www.nkh.hu/repules/images/stories/kozlemenyek/allasfoglalas.pdf), hogy még véletlenül se lehessen gépet építeni. Vagy ha igen akkor mindenképp erőltessük rá a kamion műszaki vizsgafeltételeit egy biciklire... Azt látni a jelenlegi hozzáállásokban, hogy még véletlenül sem azt keresik, hogy miképpen és hogyan lehetne valamit megoldani, hanem azt, hogy hogyan ne. Szomorú.

Volt szerencsém megismerkedni egy fiatal sráccal aki valószínüleg a légügynél fog tevékenykedni és pont az amatőr építésű gépek környékén, és amikor megkérdeztem, hogy véleménye szerint miért kell ennyire megnehezíteni és elbonyolítani illetve ellehetetleníteni azokat az ügyes szakembereket, akik még próbálkoznak azzal aminekhazánkban több mint 100 éves múltja van és a világon mindenhol elismerik a magyar repülést, akkor azt a választ kaptam, hogy ha "Kovács Béla otthon a garázsban összerak egy repülőeszközt és felszáll akkor ne menjen neki Bözsi néni házának és ne essen rá a tehenére.... Igen,mondom ez tutti jó, de ha berobogok egy BMW szalonba és megveszek egy 50 milliós BMW-t aminek a világon minden létező papírja megvan, majd beleülök és 140-el tépek ki a szalonból egyenesen Bözsi néni házának.... Nem ezen múlik!!! Ugyanis Kovács Béla magának építi a gépet, feltételezhetően úgy, hogy ne "dögöljön" meg az első 10 percben ezért véleményem szerint mindenből a lehető legjobb aés legmegbízhatóbb alkatrészekből és alapanyagokból dolgozik. Véleményem szerint az lenne a hatóság részéről a korrekt hozzáállás, hogy ezeket az embereket szakmailag segítse, támogassa és azokat a lehetőségeket megmutatni amivel a Kovács Béla is előbre tud jutni a munkájában és tényleg remek gépet fog csinálni.

Ha minden jól megy biztos, lesz némi változás még akkor is ha nehezen. Ebben bízva én is kitartást és sok sikert kívánok minden elszánt gépépítőnek és az olyan embereknek mint JJDRAGON akik néhányunkal úttörő szerepet válaltak az autogyro hazai elterjesztésében és megismerésében.

Clidey 2010.04.21 12:22:44

Amíg megtiltják a Duna fölé berepülést olyan gépeknek amelyek műszakilag kifogástalan állapotban vannak és már nemegyszer megtették ezt az utat (Li-2 és társai ugye tavaly...) meg leparancsolják az égről a vitorlázógépeket mert FL rettentőn valami hamu kúszik befele, addig szerintem ne számíts gyors sikerre az ügyben hogy az autogirót mint repülőeszközt elismerjék itthon.Mellesleg jómagam is rettentő kiváncsi volnék, hogy vajon mi akadályozza a tisztelt hatóságot évtizedek óta(!!!), hogy egy alapvető repülőeszköz-kategóriát egyszerűen ne vegyen figyelembe (vagy hogy konkrétan fogalmazzak: nagy ívben leszarja), és ne alakitsa rá ki a megfelelő szabályozást ennyi idő elteltével sem???

Törölt nick 2010.04.20 15:00:23

N0ha nem sűrűn ültem repülőn, a téma érdekes. Sok sikert és kitartást a bürokrácia útvesztőjében! Ha tudnád, annak idején mennyi gondja volt a Pomázi Tűzoltóságnak, mikor egy BMW mocit akart léklámpásra levizsgáztatni, mint országúti gyorsbeavatkozó. Végül sikerült, a moci és személyzete azóta jópár életet, és jelentős vagyont mentett meg gyorsaságával.

Törölt nick 2010.04.20 12:52:36

Kedves Barátaim,eljutottam oda, hogy létrehozok egy topikot arról, hogyan történik egy repülő eszköz, vagy gyártó cég tönkretétele, vagy azon emberek ellehetetlenítése akik a Magyar repülésért valamit is tesznek. saját példámmal indítok, és bízom benne, hogy mások is csatlakoznak ehhez a topikhoz, elmesélve a saját történetüket.történt egyszer hogy meggondolatlanul beleszerettem az autogiro repülő szerkezetbe.Németországban pont a gyártó mellett volt egy alkalommal dolgom, ahol is láttam repülni, láttam oktatás során, és sikerült beszélnem a gyártóval is.ekkor határoztam el, hogy szeretnék ilyennel repülni Magyarországon. Már gyüjtöttem 1992-ben tapasztalatot arról hogy egy idegen lajstromban lévő gépet hogyan is kell magyar lajstromba vetetni, hogy azzal itt is lehessen repülni. gondoltam ez nem lesz nehéz, hiszen a helikopter annak idején alig 2 hét alatt némi előkészület után vidáman viselte a HA-MSN lajtromot.Az elökészület során azonban néhány anomáliát találtam.1. nincs magyar szabályozás erre a kategóriára.2. történnek repülések, akár engedély nélkül is.3. a gépek amik itt repülnek idegen lajstromban vannak.Így elhatároztam, magam kezdek bele a szélmalom harcba, és eljutok oda, hogy végre legyen egy MAGYAR-lajstromban lévő gép.Kiválasztottam egy gyártót, ez az ELA volt, akinek a megbízásából, és tegyük hozzá a pénzén, elkezdtem a homologizációs eljárást.Azért erre a tipusra esett a választásom, mert ez rendelkezett egy hivatalos légügyi hatóság által kiállított certifikációval. Spanyol Királyi Légügy mondta ki róla, hogy repülésre alkalmas, és adott neki lajstromot, és kategorizálta be ultra könnyű kategóriába.Gondoltam behozom a spanyol certifikációt, és az alapján a magyar légügyi hatóság kiállítja majd a Magyart.Hát nem ez történt.most éppen azt vizsgálják, hogy a spanyoloknak joga volt-e ezt eldönteni..:-(